Continue ..

 Okayy, ha nampak tak aku ni tak devoted untuk tulis blog, yang lepas aku tulis awal bulan ogos, not its already tengah bulan september 2021. okay, sambung, pastu sampai mane eh ? 

aku selalu tido kat bilik leen. pastu masetu tak rapat sangat dengan dayang, kolo lalu pon centu je laa. hi hi bai bai. pastu, masetu ade la chat chat dengan dia sebab selalu tanya dia nak makan ke tak, aku dengan leen rajin order foodpanda. awal awal dulu tak reti pakai grabfood, foodpanda je la hari hari, kolo tak pon, pecal restu. pecal restu pon dah tak sedap cam dulu, dulu pedas dan sedaaaapppp. everyday can eat ahh itu nasi pecal.

pastu, masetu tetibe dia ajak kerja kat dailydose, lagipon tak buat pape pon sebab dah habis ppsl en, nak start kelas pon lambat lagi. pastu alih alih tengok dia dah ada dekat dailydose, aku pon teringin gak la nak kerja kat situ, dah lama kot tak dapat duit sendiri hahahah. aku tanya dia, berapa gaji, ikut hour ke? dia kata, "haah, sejam 4 ringgit." ferghh,, murah gile ddooo, tak tipuu. suumur hidup aku kerja, ini la yang paling murah, selalunya 5 ringgit paling cikai pon. at least sebulan dapat laa 1k pon. tapi masetu aku macam takpelah, asalkan kerja en. lagipon buat air je. 

tapiiii, ferghh, god knows how hard it is to work there. and masetu aku dah start bising dah, kejer gini 4 hinggit? ferghh.. tapi last last stay gak sampai bulan 8 ritu hahahahahahh. adoii. tapi itu pon banyak gaduh dengan boss. ehh! seuumur hidup aku, tak pernah nak gaduh dengan boss tau, paling tidak mengumpat sekali dua je ponn,  tapi sumpah, setakat aku kerja part time, this is the worst one yet yang aku pernah dapat. ade je benda dia tak puas hati dengan aku, pastu aku pon memang tak puas hati dengan dia ah ape agi. 

tapii, yang paling bestnye, kat situ la aku jumpa my best circle in life. sumpah, the one yang aku rasa comfortable sampai even the littlest things pon aku boleh bagitau dorang. aku tak pernah sayang circle aku macam ni. aku, tak pernah sekali rasa totally comfortable with anyone or any group of friends sampaikan i let myself to be defenseless. hahahaaha. i have no words to say, but i love them very much that i would do anything for them, kottt. hahahhahha! jangan lupa aku still orang yang berkira. mengumpat tu biase la, mulut aku kan celupar, longkang, ade aje benda nak diumpat. ade je benda yang salah. 

masetu PMC (Penginapan Masa Cuti), so semua ditempatkan dekat tekun untuk cuti sem ni. pastu, bilik dayang sebelah bilik aku je dulu hahahahah, sonok en boleh pilih bilik. pastu, kiteorang selalu lepak sesama, then one by one datang bilik aku. yang aku sukanya, dorang suka bahasakan bilik tu as 'Bilik Farrah' hahhaah! sori leen, kolo ko baca ni jangan terasa ehh. but i doubt you will find this part of me. aku sukaa sangat dengan mimi, she has a very unique personality. hahahha! one that makes me most confortable selain dengan ajat. 

mimi ni (bagi aku) dia seorang yang caring. mungkin dia rasa macam kakak bila dia dengan kiteorang, but still aku rasa macam dia sama umur dengan aku je walaupun dia tua setahun ahahahah! mimi sangatlah pentingkan orang lain, and dia takut kalau dia ada buat salah dengan orang lain dari segi perkataan or tingkah laku. basically no one hates her, aku tak rasa ada orang yang mengutuk dia pon, sebab takde benda untuk dikutuk pon hahahhah.. (hey guys, know that, right now i'm struggling with typing because i'm still struggling to type with a correct finger sequence?)

hey mimi, thanks for everything, ko selalu dengar aku punya kebisingan, aku selalu cakap buruk pasal orang lain tapi ko dengorr je hahahah, sian ko. you're like a neutralizer in our group. you give a calm vibes and your belerness is a charm for us. everyone has their own characteristics, just appreciate your self. we love you as you are. even tho i know that u r from a rich family, u never shows that. it's the first time for me to see someone so humble. aku ingat lagi first time ko rapat dengan kiteorang bila ko datang bilik kiteorang sebab nak hantar air or hantar parcel or something tapi pastu slowly ko masuk dok kat bilik kiteorang. pastu satu habit ko yang aku ingat, ko selalu slowly bangun nak balik bilik tapi end up duduk balik sebab sambung sembang hahahhha! 

next is umi. aku ingat agi first time ---

emm,, nnti ah aku sambung

No comments :

Post a Comment

Any comment would be appreciated