Ada Poc**g kat kawasan rumah I !! >_< "



Beberapa hari yang lepas , mama aku tiba-tiba kate dekat kakak aku " ye la kak , bende tu memang ada pon. ade orang nampak dia dekat kedai cik umi duduk dekat kerusi tu.." aku tak fikir pasal antoo tu lagi .. tapi fikir pasal orang la , pencuri ke ,, orang gile ke ..

lepas tu , tanye-tanye mama tak bagitau jugak .. lepas tu mama kata " mase tu ade pak cik nak pergi sembahyang subuh .. dia pergi awal .. lepas tu nampak la orang pakai telekung jalan kat tepi tu .. dia pon bawak perlahan aje .. lepas tu tengok dah ade dekat belakang dah bende tu.. "

ha ! aku dah boleh teka dah .. benda apa yang dimaksudkan mama tu .. ha ! aku tak ade la takut sangat , tapi yang melebih-lebihnye kakak aku tu , ape bende la .. malam-malam nak pergi dapur pon ajak aku  !! geram betol lah !!

tu la , sape suroh tengok cerite Highland Tower kan ?? kan dah kene .. aku tak tengok poonnn !! yey yey ! nasib baik aku tak tengok , kalau tidak , menyesal .. hik hik ..

and mama aku kate lagi " bende tu sebenarnya dah lame dah tau ade kat sini .. tapi kadang - kadang dia muncul , kadang-kadang tak" ha ! time ni la dia nak muncul pon ,, ahaha !! berhati-hati .. ade yang memerhati .. kah kah ..

cerite dia sebenarnya macam ni .. orang kate lah ek .. " mase dia dikebumikan tu , ikatan dia tak dibukakan .. " sebab tu la jadi macam tu ..  tak ape laa .. jangan keluar malam sudah , nanti kene kacau padan muka kat hang ... ahah !!

memang that thing dah lama ada pon , dulu heboh cerite pasal tu , tapi sekarang dah senyap dah .. lepas tu ade pulak lagi .. pulak dah .. haish ! sebenarnya dorang kate that thing adalah something macam 'Poc**g' huuu !! something yang sangat ditakuti oleh aku ..

yang paling tak bestnye tu .. dalam cerite hantu kak limah .. ade sornag tu kate "Kalau kite ingat kat dia , dia pon ingat kat kita .. sebab tu la dia datang " ha ! lebih kurang macam tu la .. aku ni pulak asyik ingat kan bende tu aje .. macam mane nak lupekan ???

semoga dia tak kacau umat Islam kat kawasan rumah aku ni ye ?? amin ..

6 comments :

  1. sangat menakutkan je kalau terserempak ke,jumpe ke,tengok ke..mahunya demam²

    ReplyDelete
    Replies
    1. a'ah .. harap-harap tak ade la jumpe that thing !!

      Delete
  2. pocong ke? oh kami pgl dia mr.sweet..

    ReplyDelete
  3. sungguh ! memang serammmzzzz ..

    ReplyDelete

Any comment would be appreciated