Tak rasa nak buat novel ke ?

FIXI.
jenama novel yang gila hot sekarang. tapi jangan terkejut kalau ada jugak yang tak pernah dengar pun nama ni. hehehehe.. adik aku la tu.

bila dah ada pengalaman membaca novel popular ni , macam macam soalan bermain di fikiran. pergh! ayat bm! ye la kan? contohnya, 
"macam mana dia boleh terfikir nak buat novel macam ni?"
"dia pernah melalui peristiwa ni ke? seriously?"
"macam mana nak buat novel eh?"
"berapa gaji penulis ni? mesti mahal kan?"
hehehehe ,, lama lama fikir pasal buku ni , terdetik pula rasa nak buat novel sendiri. tapi , kena la fikir jugak kalau novel yang kita harapkan dan bayangkan tu mungkin tak menjadi kan? 

ada je novel yang tak popular. dorang kata novel ni berbelit lah , tah ape ape lah , tak faham la ..paling teruk kalau membabitkan penulis tu sendiri. contohnya , eeee , dia ke ? novel tu mesti tak best.. aku tau sangat la , kalau penulis tu yang karang mesti tak best punya lah!

ha, kan sentap gile tu? buatnya penulis tu ada dekat dekat dengan kita ke? ha ... habis kot!

so , ceritanya sekarang ni adalah aku la yang terasa nak buat novel tu. tapi aku kurang keyakinan. seriously! aku memang tak ada keyakinan langsung. takut ketandusan idea nanti.

No comments :

Post a Comment

komen la ape ape je.