Budu !!



sape kenal budu ? ha ? tak kenal ? tengok kat atas , sekarang kau dah kenal kan .. so , cerite pasal budu ni ..  budu ni mama punya kawan yang ajar .. mula-mula mama , lepas tu kiteorang satu family .. yang peliknye pasal kiteorang makan budu ni adalah , kiteorang bukannye menyicah , tapi buat kuah .. kah-kah .. ade ke orang buat macam tu ? mungkin .. tapi kiteorang ni dah dikira pelik la jugak ..

tapi serious ! memang sedap dibuat kuah .. nyum ! baru tadi Alla buat .. Alla tu sape ? adik aku ! ha .. diperkenalkan ..  kalau part budu , memang dia la yang buat .. tapi kalau sambal belacan aku yang buat .. ahaha ! tapi kadang-kadang kakak aku yang buat ..



wah !! sambal belacan .. sedap gile .. tapi kalau sambal tempoyak !!



ya Allah ! lagi la sedap .. kalau sambal belacan atau sambal tempoyak ni dibuat dekat kampung aku .. Kedah mari ! aahha .. memang habis licin lerr jawabnyee .. hebat kan ? kiteorang memang suke gile makan sambal belacan and sambal tempoyak ni .. huh ! sedap gile .. lepas tu , dorang amik bukannye sikit ... tapi ha ! satu sudu .. lepas tu , tambah lagi pulak tu .. sambal tu satu mangkuk aje ..

cerite pasal tempoyak ni , mesti la ade durian kan .. memang la durian tu tempoyak .. tempoyak tu durian ..
nih nak cerite ni .. ade ke patot budak hott kat FB tu kate .. "masih ade ke perempuan yang makan durian zaman sekarnag ni?" lebih kurang macam tu lah ..

ade ke dia kate macam tu ! aku memang bengang gile lah ! dia macam pandang rendah ade dengan durian aku tu !!



ni memang kes nak kene belasah ni .. tapi aku masih waras , tak ade la aku nak belasah dia .. ahahah ! lepas tu , aku sound dia ,terus dia tak comment ape - ape .. ha ! padan muka ..

babah aku rajin beli durian sekarang .. ya Allah ! yang semalam punya tu , memang marveles la ! sedap gile ,,, semua manis-manis .. nyum ! aku nak lagi !! tapi dah habis .. and ! my moyen pon makan jugak .. ahah !!
dia la kucing yang makan durian kat umah aku lepas mama dia .. tapi mama dia dah mati .. haa ! :((( sedih nye .. mama dia nama Nan ! dia tu cekap betol lompat and pandai curik ikan ..


dah la .. panjang pulak aku membebel kat sini .. :) thanks for reading .. : D

6 comments :

  1. they does look delicious, I wonder where I can get Budu in here.. cause sometimes when I went to the stall that selling rice and the dishes, I always got confused since there is a lot of spices, so I couldn't tell which one is Budu xD

    ReplyDelete
    Replies
    1. you know , in my place .. there's nowhere to find budu .. unless , we ask someone to get it from Kelantan or anywhere else .. My mama ask her friend from Kelantan to bring the budu to Selangor because he always go to his hometown in here. He will bring 'keropok lekor' too .. nomnom ! yummy ! ahaha ..

      Delete
  2. alamak..semua di atas fiza xmakan :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. oh tidak !!! hahaha .. tak pe laa .. tapi memang rugi betol laa .. ahaks !

      Delete

Any comment would be appreciated