kucing !!



this story has began for a long time ago .. heheh .. baru je lagi! jangan nak melebih-lebih.. ok ! mase tu aku tengah tengok TV .. and then , tibe-tibe abang aku panggil pulak .. dia kate ade kucing sakit dekat rumah cik nomah.. then , keluar la sekejap! haah ! memang ade pooon ,, kesian , kucing tu berdarah dekat kepala .. yang aku peliknye , macam mane boleh berdarah dekat kepala ? kecik pulak tu , yang aku pasti , mesti sakit gile .. sebab kepala kooottt !!

kucing tu berpusing-pucing dekat situ ..then , aku dengan cik nomah bubuh minyak gamat dekat kepala dia ,, aku pegang , cik nomah bubuh ubat ..  lepas tu , aku letak dia dalam bakul dulu supaya dia tak pergi tempat lain .. then , bari cik ajis suruh amik sangkar .. nasib baik sangkar tu bersih lagi , kucing aku kan tak pakai sangkar dahhhhh .. weeeellll !! ahaks !

kucing tu duduk diam je dalam tu .. tapi kepala dia berdarah-darah ..esoknye , aku tengok dekat depan rumah cik nomah , sangkar kucing tu penuh dengan semut api .. cepat-cepat aku amik , then aku bersihkan ... makin lama semakin banyak darah keluar , kesian dia ..  aku nak balut , tapi takut ! malam tu jugak , mulut dia bengkak , tak boleh makan .. mama aku kate , pasrah je laa .. macam mane nak hidup kalau tak makan ?!

then , esoknye , tengok dia dah keras dah .. hmm ,kesian betul .. tapi ok la jugak ,daripada dia hidup , tapi tersiksa sakit dekat kepala kan ??

sekian , daripada Farrah Hanim ..

No comments :

Post a Comment

Any comment would be appreciated