Oooooo .. Balik kampong ... Ooooo ...Balik kampong ... Hati Riang ..!!


"Kampung" .. bila sebut je kampung mesti terbayang-bayang tempat berangin , banyak pokok rumah old style .. kan ? betol la tu .. aku pon suke kampong , tapi tak suka on the way back to my village. sebab ape ? jalan jam .. pening pulak tu .. selalunye 1 jam perjalanan dah jadi 3 jam perjalanan .. dah la aku ni mabuk kereta ..

dekat kampong pulak , first day , aku dah bosan ... no things to do .. sembang - sembang - sembang .. second day , aku round N.S. (Negeri Sembilan) .. kenduri bukan main banyak lagi .. aku mane nak tau ade kenduri dekat kampong tu , tiba-tiba mama aku tanye .. "Pe , nak pergi kenduri tak? Nak pergi jom la ikot , pakai baju Wan" What ? my grandmother's baju kurung? What ever .. try laa , pakai kain boleh laa , singkat sikit .. tapi boleh londehkan .. bila pakai baju .. muahahahahahha ! ape cer ? tanagn pulak .. tangan nenek aku tu pendek kott .. tergelak mama aku .. pinjam laa baju indok aku .. besooo ..  
tapi mama aku kate , aku ni kurus tinggi .. (ceh , kembang sekejap) so , aku pakai je laa , tak de la nampak besoo sangat .. tangan macam biase, problem jugak .. besoo pulak .. patutnye kan yang ade getah tu .. so , my mama letakkan pin .. dah okey ..

Back to kenduri's cerita .. kenduri pertama , memuaskan , ayam sedap .. nyum ! kenduri kedua .. jaoh kebenooo .. linggi beb ! ayam KFC ngan pajeri je my mama and I mamam .. lain - lain tu , perut lembu laa .. ape laa ... ape laa ... kenduri ketiga , mewah tu , dekat dewan .. masok-masok je .. "aik , mane nasik nye ? laok pon tak de .. buah pon , tinggal buah oren jee .." berengsek betol .. puih ! nasib baik mama aku jumpe ayam sikit .. buat makan .. omak aku kate .. " orang ni tak malu ke ? orang datang-datang lagi , lauk tak de.. tebal betul kan muka dia .. patotnye pergi la lari  beli buah-buah ke .. ade lagi tu tetamu datang .. " that's right .. ape laa .. puih ! kenduri keempat .. puas  hati laa , laok banyak , tapi aku tak makan ape-ape pon .. kenyang beb ! huh !

balik pade kenduri tu , pergi rumah omak .. kat sane kan banyak anak dara .. ape lagi , dorang masak ikan keli salai masam lemak beb ! srpppppp ! sedap ! omak masak baru sedap giler !  lepas tu , kiteorang balik rumah Wan .. nampak dorang tengah lepak kat pangkin .. berangin hah !

Information : bila my family balik kampong ni .. kedah ke negeri sembilan .. mesti guna banyak duit .. macam beli barang dapor , belanje laa .. ais krim kee .. 'ais krim ? ape barang , murah je kott ..' kepale hek ko ? kire la berape orang ade kat sini .. haha .. last sekali mama belanje kiteorang burger spesial .. sedap gile .. nyum ! hahaha ..

last words .. memang best balik kampong ... ha !!

♥ Farrah Hanim ! ^_^