Happy Things Happened and Bad Things Happened !!


Happy Things ..



1 . Yesterday punya yesterday adalah penghujung persekolahan yang gembira .. you know what ?! Kite orang dapat kelas yang paling bersih dan yang paling terceria .. memang hati ada feel sesuatu , memang rase daripada perkataan kelas yang kelas yang paling bersih dan yang paling terceria yang cikgu sebut tu ..
Ye laa , tak sangke kiteorang dapat jugak .. yang tak boleh blaa tu , ter ‘CERIA’ ! tengok laa ketua keceriaannye !! Aku laa !! muahahahha !!! well .. well .. thank  you .. thank you ..

2 . Yesterday pulak , before waktu rehat , Teacher Monaliza bagi aku NOT 10 ringgit okeyy .. muahahahah !!  hebat kan ? you know what .. takpernah-pernah seorang cikgu pun yang bagi duit kat aku sebab tujuan macam ni .. oh .. tak tau lagi ye tujuannye ape ?  Tujuan Teacher Mona bagi aku duit tu sebab banyak buku yang aku baca dan aku telah merekodkan ke dalam buku nilam .. Argh ! sukenyee !!

Mula-mula teacher bagi 5 ringgit .. tengah terkaku mase tu .. “nah , ni buat beli buku nilam banyak-banyak ..” aku pon terlepas laa cakap .. “Dah beli  dah buku nilam.” Tak tipu okey .. beli mase datang sekolah tadi ..  haa . lepas tu , ingatkan teacher nak tukar jadi 3 hinggit ke .. 2 hinggit ke .. tibe – tibe duit merah pulak keluar 10 hinggit pulak .. muahahahha ! hebat kan ? lagi la terkaku aku kat situ , orang lain semua dah keluar rehat , tinggal aku je ..  yang aku boleh cakap .. “Thank you teacher !” terharu aku ..

Tak pernah dapat teacher yang baik macam ni ..   L ramai gile cakap Teacher Mona ni garang laa , hape laa , macam – macam .. korang tak tau lagi .. main cakap-cakap je .. memang teacher Mona ni tegas , sebab tu la dia jadi penolong kanana sekolah kite ni .. kiteorang anggap dia macam pengetua kedua sekolah kiteorang ni taw .. hebat ..

3. Kucing aku dah pandai panjat tingkap ..  Miko dah pandai panjat tingkap .. muahahah .!! kucing ni kecik lagi , nak tiru Moyen and Awang la tu , dorang tu mengajooo je keje nye .. dah la panjat Gril mase tu , sampai hujung pintu dah poonnn , pintu depan ke pintu dapor ke , same aje .. semua dipanjat nyee ..  kalau dulu , Moyen ngan Awang panjat tingkap , dia sekor je tertinggal .. haha , kesian .. sekarang , semuanye beres ..  J



Bad Things ..

1 . Athirah tak datang sekolah ! kenape ?! asyik je terlupe nak tanye dia .. huh ! kau tau tak aku sorang je duduk kat tempat tu ..   L kesian aku ! Dah la Fifa ngan Rina Qoir .. dorang masok eklas pon buat muke tak bersalah je , dah la tinggalkan aku sorang je kat situ .. menci aku laa .. aku dok sorang je kat situ .. rehat pon same !! geram aku taw .. dok sorang dekat meja yang ade 4 kerusi .. Waaaa !!

Now I know lepas bace Athirah punye blog .. dia jatoh basikal ?! haha .. takpe laa sayang , rehat laa ..  aku tau Athirah mesti datang punye hari ni .. sebab .. hahahaha !!!  Ustazah kate , siape tak datang 3 hari dalam seminggu kene bayar 10 ringgit .. haha ..
Dah laa , tu je nak luahkan ,, aku gembira , bangga , teruja .. at the same time , aku sedih .. dah laa , penat la nak type .. Bye !!

# Eh ! visit Athirah punye blog sekali taw .. http://rieunsdiary.blogspot.com  .. good byee !!