Nak jadi Novel Maker ..


Kadang - kadang aku terfikir untuk menjadi seorang penulis novel yang terkenal suatu hari nanti. Aku dah TRY buat , ternyata memang salah anggapan aku. Bukan senang membuat novel seperti yang dekat atas. Boleh membuat air mata berderai - derai. Tapi , aku akan cuba buat dengan sepenuh hati walaupun buruk dan memeningkan , takkan lah macam tu sekali ! Ahaks !

Memang kebanyakan novel-novel melayu ceritanya lebih kurang 40% sama. Kenape? Sebabnyaa .. tengok dekat bawah..

|
|
|
|
|
1.Permulaan ( Atiqa terpaksa berkahwin dengan lelaki yang dibencinya kerana ingin mengikut kehendak ibu tirinya.)
|
|
|
|
|
2. Taraf ( Amir memang kaya dan mempunyai kereta Ferari bewarna merah) ,, ( Amira berasal dari keluarga  yang susah , dia pergi ke KL untuk mencari kerja.)
|
|
|
|
|
3. Pertemuan yang tidak dijangka ( Farra terserempak dengan Imran secara tidak sengaja ketika sedang menaiki lif)


Sebenarnya memang banyak sangat yang sama. Terlalu banyak cerita melayu yang hampir sama zaman sekarang. Memang susah untuk buat cerita yang berlainan daripada lain. Otak yang kreatif  pasti akan membantu. Minta pertolongan daripada sesiapa untuk mencari jalan cerita yang tidak dijangka.

Itu moto aku ,, jangan marah ye ,, tapi minta fikir-fikirkan .. ahaks ! (drama)